Vergoeding en afspraken

Vergoeding behandeling

Ik heb mij voor de activiteiten rond behandeling aangesloten bij netwerkorganisatie 1nP. Stichting 1nP valt onder de Parnassia Groep en heeft contractafspraken met alle Nederlandse zorgverzekeraars zodat verzekerde zorg wordt vergoed vanuit je zorgverzekering. Dit zorgt ervoor dat de behandeling als ‘gecontracteerde zorg’ wordt beschouwd en de zorg vergoed wordt vanuit de basisverzekering. Alleen het eigen risico wordt in rekening gebracht door de zorgverzekeraar, tenzij deze al voor andere zorgkosten hebt gebruikt. Er zijn diagnoses waarvan de behandeling niet in aanmerking komt voor vergoeding vanuit het basispakket. Indien dit het geval is, word u voor de start van de behandeling hiervan op de hoogte gesteld. u kunt in dat geval alleen worden behandeld, als u de zorg zelf betaalt. Voor meer informatie kunt u hier alle betalings- en leveringsvoorwaarden teruglezen.

Annuleren afspraken

Kunt u een afspraak niet nakomen of wilt u deze annuleren, laat dit zo spoedig mogelijk weten. Voor afspraken die binnen 24 uur van de aanvangstijd van de afspraak worden afgezegd ontvangt u een ’No Show‘-factuur van 75 euro. Hetzelfde geldt voor het helemaal niet komen opdagen op de afspraak. De verzekeraar vergoedt deze no show namelijk niet.

Eigen risico

Voor iedereen van 18 jaar en ouder geldt in Nederland een verplicht eigen risico. In 2024 bedraagt het eigen risico € 385,-. Dit betekent dat u de eerste € 385,- van verzekerde zorgkosten zelf moet betalen. Het kan zijn dat u een hoger eigen risico hebt afgesproken met uw zorgverzekeraar. Voor vragen over het eigen risico kun je contact opnemen met uw zorgverzekeraar.

Wanneer uw behandeling doorloopt in het nieuwe kalender jaar wordt er opnieuw beroep gedaan op uw eigen risico.

Kosten overige diensten

Voor leertherapie, supervisie, coaching, onderwijs/training gelden andere tarieven.

Ik ben bij CRKBO erkend als docent waardoor voor onderwijsactiviteiten geen BTW in rekening wordt gebracht.

Kwaliteit

Ik sta als klinisch psycholoog (onder nummer 39063782825) en psychotherapeut (onder nummer 59063782816) ingeschreven in het BIG register (Beroepen in de Individuele Gezondheidszorg). Het BIG-register is een wettelijk, online en openbaar register. Alleen wie in het BIG-register staat, mag een beschermde beroepstitel voeren en mag de bij het beroep horende voorbehouden handelingen zelfstandig uitvoeren.  Iedereen kan het register raadplegen. Elke vijf jaar moet ik mij herregisteren. Om voor deze herregistratie in aanmerking te komen moet ik voldoende cursussen, opleidingen, intervisies/supervisie hebben gevolgd.

Ik ben lid van het Nederlands Instituut voor Psychologen (NIP) en ik hou mij aan de Beroepscode voor psychologen. Deze code beschrijft welke ethische basisprincipes psychologen volgen bij de uitoefening van hun vak.

Ik ben aangesloten bij 1nP, een netwerkorganisatie voor zelfstandige praktijken. 1nP ondersteunt de aanmelding en de vergoeding van de zorg zodat de aangesloten professionals zich volledig kunnen concentreren op het uitoefenen van hun vak. Er zijn duidelijke onderlinge afspraken om kwalitatief goede en verantwoorde zorg te garanderen. Binnen de Parnassia Groep -waar 1nP een onderdeel van is- wordt gewerkt met een kwaliteitsstatuut. Het professioneel statuut is afgeleid van het kwaliteitsstatuut en is bedoeld voor de bij 1nP aangesloten behandelaren.

Klachten behandeling 1nP cliënten

Het bespreken van uw eventuele onvrede doe ik bij voorkeur samen met u. Er samen uit kunnen komen vind ik een groot goed.

Bemiddeling

Een volgende mogelijkheid is om bemiddeling in te schakelen via 1nP. We kunnen dan een beroep doen op een onafhankelijke klachtenfunctionaris, die we kunnen bereiken via de zorgadministratie van 1nP. Bemiddeling houdt in dat de klachtenfunctionaris samen met u en met mij en/of iemand van 1nP de mogelijkheden onderzoekt.

U kunt de klachtenfunctionaris bereiken via de zorgadministratie (telefoonnummer 0900 – 555 3000 (5 cent per minuut + gebruikelijke belkosten) of zorgadministratie@1np.nl). Desgewenst kunt u ook het klachtenformulier gebruiken. Meer informatie over hoe we dit binnen 1nP is geregeld, vindt u in het klachtenbeleid.

Klachtencommissie

Als u er met de klachtenfunctionaris niet uitkomt, dan heeft u de mogelijkheid om u te wenden tot de klachtencommissie.